EZVN Aanmoedigingsprijs

De Aanmoedigingsprijs is er om jong ondernemerschap te stimuleren. De aanmoedigingsprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een jonge, innovatieve en verfrissende onderneming geleid door een talentvolle ambitieuze onderneemster. De jury beoordeeld de kandidaten op ondernemerschap, strategie en visie, financiën, durf en daadkracht maar ook op basis van succesfactoren (omzet, personeel, klanten) en ondernemerschap (ambitie, creativiteit, innovativiteit). Daarnaast hebben deze onderneemsters een duidelijk groeiperspectief en een ambitie voor ogen voor hun reeds bloeiende onderneming.

De nominaties voor deze categorie EZVN Aanmoedigingsprijs zijn
Anoesjka Bakhtali van Maid at Home, Lucinda Douglas van Client for Clients en Jamila Winwood Health and Lifestyle coach.

anoesjka

Anoesjka Bakhtali

Imambaks, Maid at Home, gevestigd te Rotterdam

De in Vlissingen geboren en getogen Hindoestaanse bestuurskundige startte een onderneming met een maatschappelijke missie, een ‘Social Enterprise’. Maid at Home is een opleidings- en bemiddelingsbureau voor professioneel huishoudpersoneel. Het bedrijf levert excellente housekeepingservice aan het hogere segment van de particuliere sector. Anoesjka heeft twee belangrijke missies. Haar missie is om de ‘hulp in de huishouding’ als volwaardig beroep met toekomstperspectief op de kaart te zetten. In dat kader bereidt zij haar opleidingsfaciliteiten uit met het oprichten van de allereerste officiële Maid-opleiding.
Daarnaast streeft ze naar empowerment en financiële zelfredzaamheid van vrouwen in Nederland. Via haar bedrijf wil ze vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt duurzaam aan het werk krijgen en hen een frisse start bieden via een eigen opleidingstraject met coaching.

Lucinda

Lucinda Douglas

Client for Clients, gevestigd te Apeldoorn.

Lucinda Douglas afkomstig uit Kaapstad (Zuid Afrika), is een inspirerende persoonlijkheid en sales professional die op doortastende wijze een einde maakt aan overtuigingen en obstakels die vrouwen verhinderen om hun dromen waar te maken. Met haar bedrijf Client for Clients wil zij haar klanten naar een hoger niveau tillen. Zij geeft bedrijven, organisaties en ondernemende vrouwen inspiratie, advies en praktische handreikingen door het geven van inspirerende lezingen, trainingen en door het coachen van vrouwen op sales & ondernemers gebied. Met haar empowerment programma “Yes You Can Woman” en haar managementboek Sales Is Sexy wil ze bereiken dat vrouwen hun talenten ontdekken en inzetten binnen organisaties zodat zij zakelijk en privé groeien. Ik heb geleerd dat vrouwen echt in beweging komen wanneer zij geïnspireerd en empowered worden, zegt Lucinda. Haar programma’s worden succesvol ingezet voor internationale bedrijven en organisaties waar vrouwen naar de top door moeten stromen, maar ook Business schools waar jonge dames geïnspireerd moeten worden. Haar ambitie is ervoor te zorgen dat iedere vrouw de beste versie van zichtzelf kan en wil zijn. Lucinda gelooft dat dit haar bijdrage is aan een evenwichtige wereld.

jamila

Jamila Winwood

health en lifestyle coach, gevestigd in Maartensdijk

Jamila’s Marokkaanse afkomst is een belangrijk onderdeel van haar succes als health en lifestylecoach die door haar kookboek, workshops, blogs en binnenkort ook vlogs, etnische vrouwen bereikt. Met de ‘Healthy Ramadan Challenge’, die ze in 2015 voor het eerst organiseerde bereikte ze via social media ruim 50.000 mensen. Op Facebook en haar blog stimuleert en helpt ze mensen om (ook) tijdens de vastenmaand gezond te eten. Door de volgers uit te dagen, een groepsgevoel te creëren en elke dag zelf ontwikkelde gezonde ramadan-recepten te delen, werd het een geweldig succes. Kort daarop publiceerde ze haar kookboek Van Tajine tot Havermout – 60 gezonde recepten geïnspireerd door de Marokkaanse keuken. Het boek werd direct verkozen tot Kookboek van de Maand juli. Jamilla bewijst dat puur, gezond en lekker eten voor elke cultuur mogelijk is. Haar missie is om vrouwen te inspireren te kiezen voor een gezonde levensstijl met een etnische touch.